Evrovizijska obleka Raiven nosi v sebi kanček antične Emone
Razstava v Mestnem muzeju Ljubljana
V soboto, 15. junija so v Mestnem muzeju Ljubljana ob razstavi Od korzeta do žaketa odprli priložnostno razstavo obleke, ki jo je na letošnjem izboru za evrovizijsko popevko nosila glasbenica Raiven. Dogodka sta se udeležili tako Raiven kot oblikovalka obleke Anika Opara, pogovor z njima, ki je bil poln zanimivih zgodb, pa je moderirala poznana komentatorka izbora za pesem Evrovizije Mojca Mavec. Ideja za sodelovanje se je v muzeju porodila v času priprav na aktualno razstavo o oblačilni kulturi Ljubljančanov. Dodatna spodbuda pa je prišla iz poimenovanja modne znamke ÆMONA, ki na svojstven način aktualizira dediščino Emone – to pa je hkrati eno glavnih delovanj Mestnega muzeja Ljubljana.
Ženstvena, drzna in sodobna
To je obleka, ki je na evrovizijskem odru zasijala skupaj z Raiven in pesmijo Veronika. Zasnovana je bila posebej za ta nastop in odseva estetiko videospota, izraža osebni slog pevke ter združuje iluzijo srebrnega bodypainta s sodobno interpretacijo sirene.
Raiven sodelovala pri obleki
Kot smo izvedeli, je obleka nastala v sodelovanju z Raiven, ki je s svojimi predlogi sodelovala pri vsakem koraku procesa. Obleka povezuje modernost s pridihom mističnega in naravnega sveta, kar je dosegla z edinstveno zmesjo srebrne poslikave telesa in grajenih detajlov, ki ustvarjajo čarobno podobo morske deklice (sirene). Ob tem ni odveč, če povemo, da je bila zasnovana posebej za evrovizijski nastop in odseva estetiko videospota, izraža osebni slog pevke ter združuje iluzijo srebrnega “bodypainta” s sodobno interpretacijo sirene.
Kdo je ÆMONA?
Znamka ÆMONA je začela nastajati med pandemijo, ko se je Anika Opara po študiju v Milanu in Amsterdamu vrnila v Ljubljano. ÆMONA združuje digitalno in fizično modo, pri čemer daje velik poudarek na trajnost in kakovost. Ime ÆMONA nosi več pomenov, vključno s simboliko metulja, ki predstavlja transformacijo in preobrazbo – tako fizično kot psihološko. “Tudi z oblačili lahko na neki način doživimo preobrazbo, ki ne vpliva samo na našo zunanjost, ampak tudi na naše počutje in naše misli,” je prepričana Anika, ki dodaja, da je tudi navdih za evrovizijski kostum izhaja iz te globoke estetske vizije. Tako lahko rečemo, da tudi evrovizijski kostum nosi kanček antične Ljubljane.