Raiven pred odhodom na ESC v Malmö ganili do solz
Nepozaben koncert v Cankarjevem domu
Lepše popotnice, kot so stoječe ovacije v razprodani Linhartovi dvorani Cankarjevega doma ob deseti obletnici avtorskega ustvarjanja, si Raiven pred odhodom na evrovizijski izbor v Malmö ne bi mogla zaželeti.
Občinstvo v veliko oporo
“Zelo sem hvaležna za stoječe ovacije. Sploh jih nisem pričakovala. V ta koncert sem dala vso svojo energijo, ki mi je še ostala, preden grem na Švedsko, in verjamem, da so obiskovalci to začutili. Občinstvo mi je bilo v veliko podporo in hvaležna sem za energijo, ki so mi jo naklonili,” je po koncertu strnila svoje vtise Raiven, ki tu in tam ni mogla skrivati solz sreče.
Raiven s koncertom v Cankarjevem domu obeležila deset let delovanja. Publika je uživala ob skladbah, ki jih je gostiteljica odpela v naslednjem vrstnem redu: Jadra (akustika), Zažarim, Povej, Črno bel, Volkovi, Ti (akustika), Nothing Else Matters (klasika), La Forza (akustika), Habanera, 13, Ledenik, Širni ocean, Kralj Babilona, Ikona, Elektrino srce, Ofelija, Kaos (akustika), Veronika in kot dodatek Sijaj.
Burno in dramatično
Desetletje ustvarjanja je pred 500 obiskovalci minilo hitreje, kot so kazali urini kazalci ob zadnjem priklonu. Nostalgično nabit večer je akademsko izobražena glasbenica začela z edino skladbo, pod katero se v svoji karieri ne podpisuje kot avtorica. Jadra so zbrano občinstvo popeljala v čas, ko je Raiven kot 17-letnica začela odstirati zaveso pristnosti, drugačnosti, nekonvencionalnosti. “Burno in dramatično,” je strnila svoje desetletje mezzosopranistka, avtorica in harfistka ter dodala: “Predvsem sem v tem obdobju iz dekleta odrasla v žensko.”
Čeprav je njeno prvo dejanje glasbenega ustvarjanja močno zaznamovala barva las, kar je tudi sama izpostavila z naslovom prvenca Magenta, se je skozi leta vedno bolj oddaljevala od površinskega leska in se posvečala raziskovanju tem, v katerih je skozi nasprotja delila svoje introspekcijske uvide. Tovrstni preskok je pokazala tudi na koncertu, kjer je po uvodu s skladbami iz prvenca Zažarim, Povej in Črno bel, izvedla skladbo, s katero je leta 2021 slavila na festivalu Popevka – Volkovi.
Ikona s kraljicami preoblek
Evolucija razvoja se pri Raiven sliši kot lahkotna igra, kjer v repertoarju z lahkoto sovpadata čista akustika in intima, kot jo izraža s skladbo Ti, in operna grandioznosti, kjer ob skladbah, kot sta La Forza, kjer se ji je ob izvedbi priredbe pridružil njen glasbeni sopotnik in prijatelj Gregor Ravnik, ter Habanera, kateri s svojim mezzosopranom vdihne melodičnost in lahkotnost, ki ju združuje s čustveno globino in izjemno tehnično spretnostjo. Njena interpretacija je tako živahna kot subtilna, kar je obiskovalcem v Linhartovi dvorani pustilo, da začutijo vsako noto in besedo.
“Zdi se mi, da ljudje v življenju vedno iščemo neko mediano, ampak zato, da jo najdemo, moramo najprej spoznati obe skrajnosti,” je poudarila akademsko izobražena glasbenica. Nasprotja je Raiven prikazovala skozi glasbo in tudi scenografijo. Skrajnosti klasike in elektro-popa je Raiven še dodatno spletla s pomočjo svoje spremljevalne skupine – godalnega kvarteta C’est La Vie. Tako so tudi “temačne sanje” s kratkometražnega albuma REM v Cankarjevem domu dobile novo dimenzijo. Spremljava godal tudi ob skladbah 13, Ledenik, Širni ocean, Kralj Babilona ter KAOS je stopnjevala dramaturgijo in poslušalca prestavila v teater znotraj koncertne dvorane.
Stoječe ovacije in še Sijaj
Desetletje ustvarjanja avtorske glasbe je Raiven nedavno dopolnila z izdajo kratkometražnega albuma Sirene, pt. 1. Simfonijo Siren so obiskovalci pospremili z močnimi aplavzi, ko so po dvorani odmevale skladbe Ikona (ob plesnem vložku kraljic preobleke), Elektrino srce in Ofelija. Raiven je večer zaključila z akustično izvedbo skladbe Sijaj, občinstvo pa jo je nagradilo s stoječim ovacijam.
Evrovizijska Veronika
Pozornost večera je pred tem “ukradla” glavna protagonistka Siren, Veronika, s katero Raiven 27. aprila potuje na izbor za pesem Evrovizije. Kot na predevrovizijski turneji, kjer je “Jaz sem, ti si – Veronika” ob Raiven prepevalo več kot 10.000 evrovizijskih oboževalcev, če seštejemo obiske prizorišč v Madridu, Barceloni, Londonu, Amsterdamu in Stockholmu, je za gibalno ekspresijo ob Raiven poskrbela občasna članica baletnega ansambla SNG Opera in balet Ljubljana, Mateja Železnik. In podobno kot v videospotu za Veroniko in Ofelijo bodo z njima na velikem evrovizijskem odru stali še plesalci Lukas Bareman, Marin Ino, Filippo Jorio in Matteo Moretto pod koreografsko taktirko Lukasa Zuschlaga.
Po nastopu na glasbeno-televizijskem spektaklu, ki ga spremlja več kot 200 milijonov ljudi, bo Raiven nadaljevala svoj pohod po koncertnih odrih. Za jesen 2025 že napoveduje glasbeno-plesno pripoved v Gallusovi dvorani.