Lana Kos: Ko poješ, poj kot da živiš to vlogo na odru

»Njeno življenje je polno nenavadnih zasukov, dramatičnih preobratov, močnih emocij, žarometov, svetovnih prestolnic, razkošnih kostumov. Z veliko drame kot ljubezenski roman ali dobra opera,« pove voditeljica pogovorne oddaje Rdeče in Črno z Vesno Milek, ki je na voljo v spletni M soseski.

»Njeno življenje je polno nenavadnih zasukov, dramatičnih preobratov, močnih emocij, žarometov, svetovnih prestolnic, razkošnih kostumov. Z veliko drame kot ljubezenski roman ali dobra opera,« pove voditeljica pogovorne oddaje Rdeče in Črno z Vesno Milek.

Pohvali se lahko s kar 26 produkcijami te opere po celem svetu: »Italijani znajo temu reči zmagovalni konj, ki te potem v karieri spremlja in po njem si najbolj znan.«

Njen najpomembnejši nastop pa je sledil na odru Veronske arene. »Ko nehaš misliti, se prepustiš času in spletu okoliščin, že pride nova priložnost,« je zaupala Vesni in še dodala, da ne bo nikoli pozabila trenutka, ko je dobila ponudbo za nastop v Veronski areni. »Športniki živijo za olimpijado, jaz pa sem sanjala in živela za Veronsko areno.«

Govori seveda o imenitni sogovornici, hrvaški operni sopranistki Lani Kos, ki je že s 17. leti stala na velikem odru Hrvaškega narodnega gledališča v Zagrebu kot kraljica noči v Čarobni piščali, pri 19. jo je pokojni maestro Mstislav Rostropovič izbral za vlogo Nataše Rostove v operi Vojna in mir, pri komaj 26. pa je v vlogi Violette Valery v Verdijevi Traviati stala na odru Veronske arene.

Toda Lanini začetki se vračajo prav v Ljubljano, kjer se je zapečatila njena usoda, ko je debitirala v vlogi kraljice noči v Čarobi piščali. »Moj prvi mednarodni oder je prav Ljubljana,« je zaupala Vesni Milek, medtem ko se je spominjala svojih prvih nastopov na odru, zraven pa je pripomnila: »Slovenska publika mi je še zlasti pri srcu in na njo imam samo lepe spomine.« Na mednarodne odre jo je namreč izstrelil prav nastop v Verdijevi Traviati v Slovenskem narodnem gledališču v Mariboru. 

Živela je za Veronsko areno!Foto: Ven Jemeršič

Ko poješ, poj kot da živiš to vlogo na odru

Z Vesno sta se pogovarjali tudi o tem, kakšna je bila Lana v otroštvu in kaj je bilo tisto, kar ji je dalo vedeti, da ima karizmatičen glas, primeren za opero. Izvedeli smo, da je Lana želela postati dramska igralka prav zaradi ljubezni do odra, ljubezni do umetnosti. Toda pot jo je popeljala v opero, kjer je kmalu dojela, da lahko tam najde tako petje kot dramo. To, da jo je maestro Rostropovič izbral za vlogo Nataše Rostove pri komaj 19. letih, je bila zanjo ena največjih časti, priložnost pa je sprejela z neizmernim zanosom.

»Učila sem se in učila, delala na sebi in to je bilo eno veliko bogastvo. Pomemben nauk, ki sem ga odnesla od maestra Rostropoviča kot mlada umetnica, je bil ta, da ko poješ, poj kot da živiš to vlogo na odru – in ko osvojiš to iskrenost, bo tudi občinstvo to začutilo v istem trenutku.« V nadaljevanju pogovora smo še lahko izvedeli, kako je Lana pri rosnih 20 letih zanosila s ljubeznijo iz Dubrovnika in potem izvedela za nosečnost prav v Moskvi le malo za prvim debijem v operi Vojna in mir.

Kot je v šali dodala: »Gre za zgodbo, za katero bi lahko posneli še vsaj dve epizodi, ker življenje piše romane, ampak bilo je težko in turbulentno.« Košček življenjske zgodbe Lane Kos, v kateri ne manjka sreče, žalosti, požrtvovalnosti in uspeha, si lahko ogledate v oddaji Rdeče in črno z Vesno Milek.

Sorodne novice

20.9.2021

Dueti so priložnost, da se zlijejo čustva dveh izvajalcev v novo celoto

19.9.2021

Božidar W. Wolf: Verjamem, da bo tudi ta pesem segla v dušo ljudem

15.9.2021

Irena Vrčkovnik pred koncertom: Zaradi Eme sem doživela Evrosong

13.9.2021

Ženski trio Katrinas z aktualnim sporočilom za današnji čas

4.9.2021

Nov album sledi kmalu, koncerti pa tudi, pravi osveženi San Di Ego

Facebook

Twitter